Julaftonen i Amerikat

---
---
---
---
---
 
---
Har ju helt glömt bort att blogga om julen!
Det var riktigt mysigt att spendera julen här i L.A med värdfamiljen. Det har pyntats och fixat och öppnats chokladkalendrar ungefär precis som hemma.
På svenska julafton öppnade jag paket från mamma och hade glöggmys med mig själv.
Vi åt middag hemma hos Jamie och Karey på kvällen, och det var mysigt trots att jag var så trött och förstörd efter ekorrincidenten. 
Men vi åt spagetti och köttbullar som Kareys familj alltid äter eftersom de är italienare och öppnade paket innan middagen om jag minns det rätt.
Jag fick en bok som jag önskat mig, Hotel Lachapelle, en bok om Finley och Ryder som Jamie komponerat ihop, en liten julpåse med strumpor, svettband och chokladpraliner, och så fick Mariano 400 dollar av Jamie till sin nya bur :) Hur bra som helst! Hon är go Jamie. När jag skaffade fadderbarn ville hon genast också göra det och skaffade ett i Afrika. Och hon har frågat flera ggr hur mycket pengar som behövs till Mariano.
Nu har han alltså 400 dollar, plus ca 300 dollar som jag har hemma. Ska lägga undan mer så det allt som allt blir 1000 dollar= 7000 kr. Det ska nog räcka till en stor bur!
---
Amerikanska julen den 25 började med frukost och paket öppning. Vi höll på i säkert 4 timmar och öppnade paket. Iaf min familj öppnar ett paket i taget, man går i tur och ordning. Vi började med att man ska skulle gissa vad det var i, men efter bara första paketen insåg vi att det skulle ta alldeles för lång tid, med ungarna som vred och vände, skakade och tänkte i all evighet på vad det var i, haha ;P
Det var mysigt att ta tid på sig dock, och att oooa och aaaa till varandras gåvor :)
Tror alla var väldigt nöjda med sina saker! Vi lekte med grejerna, gjorde iordning mat och åkte till Andreas syster och hennes flickvän runt 14tiden. Mer paket till barnen och så middag. Barnen och jag lekte i ungarnas eget rum som deras moster gjort åt dem, och byggde med nå slags trä grejer. Finley byggde en mikrofon och vi började sjunga julsånger. Då kom jag på att de borde uppträda inför släkten och sjunga, och de var på i början och övade. Sen drog sig Finley ur för att hon blev för nervös, och så blev Ryder typ stum när hon väl stod inför släkten med micken i handen ;)
Så jag sjöng först, och Ryder hakade på. Sedan tog hela släkten i och alla började sjunga. Ingen visste texten till låten men vi hittade på eftersom och det lät precis rätt! Haha, vi var ju helt ute och cyklade visade det sig när Finley googlade texten på Andreas telefon.
Men kul var det! Väldigt mysigt med sångstund :)
-
Så såg vår julafton ut, eller våra julaftnar! Mycket mysigt och massor med fina gåvor fick jag <3
Älskar min värdfamilj!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0