Hemma i kylan :)

 
---
---
Världens bästa familj har man! <3 Detta väntade på mig när jag kom hem. Julklappar och födelsedagspresenter <3
---
---
---
Då var man alltså på hemmaplan igen :)
Lång hemresa blev det, eftersom det var snö i London och de tydligen inte kunde isa av flygplanen.
Jag förstod nästan att det skulle bli knas redan när jag bokade biljetten. Den var för bra för att vara sann ;P Åka kl 2040 på torsdagen den 17 jan. 10 h resa till London; sova. Ha 1 h 50 min connection i London och sen åka till Sverige. Komma hem kl20 på fredagen den 18 jan och få ha myskväll hemma med familjen på födelsedagen.
Så kort connection har jag nog aldrig haft. Då behöver man liksom inte sitta och längta utan får gå på i princip så fort man gått igenom security och allt sånt.
Men så blev det ju inte. Resan till London gick hur bra som helst. Jag sov, kollade på lite Tvserier. Sedan landade vi helt ok i London. Det var först när de sa att vi  inte kunde åka till gaten för att planet som stod där inte kunde isas av och flyga som jag började ana oråd. 
2 timmar satt vi i planet innan det kunde parkera. Jag missade alltså mitt plan hem till Sverige (som visade sig vara inställt, alla plan den dagen ställdes in...)
Sedan började den långa väntan. Det var kaos på flygplatsen. Väskor och folk överallt. ALLA flyg var inställda, det var hur mycket folk som helst. Jag hade tur och fick mina väskor. Hälften av mitt plan fick inte sina.
Jag valde att inte åka till ett hotell utan sova på flygplatsen. Bytte kläder på toaletten, fick en matkupong på 10 pund och köpte fruktsallad och snacks. Och en bit tårta, det var ju ändå min födelsedag! :)
Sedan bäddade jag ner mig på golvet invid ombokningskön som skulle öppna igen på morgonen. 
Kl 4 vaknade jag och ställde mig i kö. Hade blivit infomerad om att den skulle öppna fyra, men inte förens halv sju var det folk i luckorna... suck!
6 timmar stod jag sedan i kö innan jag kunde boka om. 
Det jag inte märker vid luckan är att hon bokar om mig till Stuttgart. Så jag tar min biljett, andas ut, sätter mig och kollar på film. Först när jag kolla noga på biljetten ser jag att det står Stuttgart och inte Stockholm.
Får lite smått panik, letar upp en man att fråga om detta. Han tar min biljett, går iväg och ska kolla. Jag är så trött vid det här laget att jag börjar gråta. Jag orkar inte stå i kö igen!
En kvinna tröstar mig och säger att jag ska fråga någon annan. Frågar en snubbe som hänvisar mig till dne första snubben. Går till honom och ber honom lösa detta nu, att jag håller på att bryta ihop.
Då kommer kvinnan gående, hon som bokade om mig. Så hon tar med mig tillbaka till luckan och bokar om mig hem. Visar sig att planet till Stockholm går om bara en timme så jag får kasta mig iväg till securityn och gaten. 
Väl på planet kan jag andas ut, det lyfter som det ska, vi landar som vi ska och jag är HEMMA <3
Mamma och Crille hämtar mig eftersom flygbussen inte går förens om några timmar och man måste byta i Sthlm. Himla bökigt med all min packning.
Kallt är det här hemma, men jag är så glad att vara här!
<3
---
  
---
Grattis till mig på flygplatsen! ;P


Kommentarer
mammi

Det blev en lång väntan, men nu är du hemma igen min bästa , roligaste , knasigaste fialotta <3<3<3 Det är alltid så roligt att sitta och diskutera och ventilera allt möjligt med dig ...och dom andra =)

2013-01-23 @ 00:25:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0