Kill i näsan dag!

---
Ryder bakade en kaka åt mig hos sin moster. Så himla söt!
---
---
Fern och jag ute på promenad. Det var lite kallt men mycket trevligt att gå ut. Träffade lite andra hundar som hon nosade försiktigt på. Jag hade tänkt göra iordning ett par påsar med lite julgodis och några dollar som jag ska ge till hemlösa när jag träffar på dem. Men så tänkte jag, nej men här i Larchmont finns väl inga hemlösa, det är ju rikemans område. 
Så jag gjorde inte iordning några påsar, och vad kommer gående på gatan om inte en hemlös?! Så typiskt. Hade verkligen inte en dollar på mig så han fick gå förbi med sin kundvagn fulll med sina tillhörigheter och jag kunde bara förbanna mig själv för att jag var så lat och inte gjorde iordning påsarna innan jag gick ut.
Men jag gav iaf 10 dollar till en insamling för hemlösa som var utanför Trader Joes.
Och nu har jag två påsar i väskan så nu får det komma någon gående så jag får ge lite julkärlek till folk!
---
---
Något jag gillar med amerika är hur fina deras gräsmattor är. De är verkligen perfekta. 
---
---
De har gjort så fint på parkeringslådorna, som julklubbor. 
Jag vill göra mer sånt här fint hemma, mer konst till folket! :) Så man blir lite glad.
--
Ja jag tror att det är en förkylning på G här i nästrakterna. Den kliar, rinner och är tjock på samma gång.
Men det har inte stoppat mig från att städa hela Jamies hus och ta hand om Fern hela dagen. 
Jamie, Karey och Finley åkte till San Francisco igår för att se på en film om hon som spelade Snövit och bodde i deras hus förr. Så jag fick sova med Fern och hålla henne sällskap :)
Det var mysigt! Skönt ibland att ha ett helt hus själv, kunna husera om precis som man själv vill.
Jag har även hjälpt till att damma hela huset eftersom garaget nu är klart och det är byggdamm överallt.
Finley har fått ett så himla fint rum! Jag ska ta bilder sen och visa :)
Och nu är det alltså också helt rent och fint, och jag fick ut lite av mina städcravings.
Jag längtar hem till en normal dammsugare, bra disktrasor och lakanstrasorna! Lite arbetsskadad :)
--
Nu är kidsen här och håller på å ta konstiga kort med min kamera. 
Vi ska baka kakor också men jag kanske åker till Andrea innan dess. Jag börjar bli trött, sådär förkylningstrött.
Men iaf, har haft en bra dag :) Puss på er mina fina!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0