Välkommen Fru Röd!

Det här med mens är ju både positivt och negativt har jag märkt.
Vaknade imorse och trosorna var torra. Bara en stund senare känner jag hur det blir blött och kallt... Hej Mensen! Då var det dags igen alltså. 
Det är alltid lika spännande att se hur ont man får. Den här gången började det mola på ganska bra kort efter det började blöda. Så på väg hem från dagis vid halv tio tiden var det så jag mådde illa. Sköljde ner två värktabletter och satte mig i soffan och gnydde. Men nu, tre timmar senare är värken som bortblåst och jag känner mig mer levande än på länge!
Det är det som är positivt :) Att man har ont och inte orkar med någonting, men när det går över så är det som att återfödas.
Helt plötsligt är jag på benen och fixar och donar, och huvudet spinner av tankar och funderingar på kommande projekt och roligheter! Yay :)
Dagen  började bra dessutom, innan mensvärken kickade in alltså.
Jag gick med Joar till dagis runt nio tiden och såg en bäver! Det måste ha varit en bäver, för den var brun och stor. Den gled nerför Svartån och jag trodde länge att det var en stock, för den rörde inte på sig mer än att flyta på ytan med strömmen. Så kom ett parti is och då tänkte jag att: är det en stock fastnar den där, och är det en bäver så går den kanske upp på isen.
Den dök! Helt graciöst och utan att fundera försvann den ner under isen. 
Naaaaw :)
Dagens händelse!
---
Jag är barnvakt åt Joar och Vidar tills imorgon eftermiddag och bor här. Det är skönt faktiskt att bo borta ibland, jag märker att min hjärna tänker mer kreativt då av någon anledning. Imorgon vill jag hem och pyssla, åka förbi ett byggvaruhus och börja snickra på Barbiehuset :)
--
---
Vintern är i vackraste stadiet nu, jag älskar att vara ute och gå i allt det vita. Men det var jobbigt som sjutton att dra vagnen i snömodden till dagis. Puh! Hoppas de har plogat nu.
Nu ska jag fortsätta städa här i huset, behövde en liten vilopaus för trots att mensvärken är borta är benen ändå spagettilika. Det blir de alltid när Fru Röd är på besök. 
Men hon är så välkommen så, för den här energin tycker jag om!
--
--
Måste ju lägga in en bild på chillouten från festen i lördags också :) Festen blev så lyckad, folk hade kul, och det blev så snyggt dekorerat! På bilden är det inte riktigt klart, de lila gardinerna ska inte hänga sådär. Men när allt var på plats, det var mörkt ute och mysbelysningen var på inne, OJOJ, ni skulle sett! Det var magi <3


Kommentarer
Isabelle ; )

Fiiiiint! Önskar jag kunde varit där. Trodde dock det var hemma hos er, men jag känner inte igen mig på bilden? ;P

Svar: Det var i lokalen på Odensvi, hur bra som helst :) Hade blivit för litet hemma hos oss med 50 pers. Mysigt hade vi, du hade tyckt om det! Massa mys och trummor och gitarr, plus dansgolvet med psytrance.
SkinnyBitch

2013-02-11 @ 09:14:32
URL: http://babybelle.blogg.se/
sketchbook

Den sista bilden - jäklar vad mysigt ni måste ha haft! :o
Hur satte ni upp tygstycket? :)



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0